måndag 13 mars 2017

Avsnitt 12 - FAQ 1



Vårt tolfte avsnitt är tillägnat er, våra kära lyssnare och följare. Här kommer några av era frågor och våra svar.



Vi får dagligen i våra respektive kanaler mängder med frågor om ditt och datt vad gäller grönsaksodling och annat trädgårdsgöromål. Vi försöker hinna med att svara, men ofta blir vi tvungna att lämna frågor därhän på grund av tidsbrist. Det känns fint att då och då i vår podd kunna ägna lite tid till era frågor och denna veckas avsnitt består enbart av frågor och svar.

I detta avsnitt får du bland annat reda på hur vi handskas med löss, vad man ska göra ifall vintersådder tittar upp för tidigt och vilka perenna ätbara växter vi odlar.

Hjälp oss gärna att sprida vår podcast till andra odlingsintresserade. Vi lägger kontinuerligt ut våra avsnitt här på tvaodlareemellan.se, men du hittar oss också på iTunes, Acast och Soundcloud. Vi har också en facebooksida där du kan följa oss.

____________________

Sponsring
I den här podden finns möjlighet för dig som företagare att vara med och sponsra avsnitt. Välkommen att höra av dig med intresseanmälan, oavsett om ditt företag är verksamt inom trädgård eller annat område. Alla kontaktuppgifter och info om sponsring hittar du i menyn. 

Pressmaterial
För dig som vill publicera info om vår podcast har vi samlat info samt bilder under fliken Press i menyn. 


Hälsningar

Sara & Johannes

Våra sponsorer i detta avsnitt: 


http://tunnelvaxthus.se/




2 kommentarer:

  1. I podden tog ni upp odling av sparris, men jag skulle vilja veta lite mer i detalj. Jag har aldrig odlat sparris, men i år har jag sått frön av sorten "Mary Washington". På påsen stod att det kunde dröja 40 dgr innan fröerna grodde, men det gick snabbt... kanske halva tiden. Jag hade sått i en liten såbox och nu har jag satt en och en i sjucentimeters krukor och de står i mitt uppvärmda växthus, dock inte i drivlådan längre.Nu undrar jag hur jag ska ta hand om dem i fortsättningen. Hur planterar jag ut dem i odlingsbänk? Hu mycket gillas de av sniglar? Mycket gödsel? MVH Bethan

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att ni båda är exemplariskt bra på att säga att "det här är ett sätt att göra". Vi som är nybörjare eller som har använt andra odlingsmetoder behöver nog inse/påminnas att vi inte kan begära att ni ska förklara fem olika sätt för allt. Vi kommer inte lära oss ALLT ni kan efter många års odlingserfarenheter utan får tacksamt ta emot tips här och var och sen testa och träna i våra egna odlingar!!

    SvaraRadera